Nazywam się
Katarzyna Wiśniewska-Dębska.
Jestem logopedą i neurologopedą, specjalistą terapii ręki z wykształcenia i zamiłowania.
Tytuł magistra zdobyłam na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, gdzie studiowałam pedagogikę resocjalizacyjną. Następnie podjęłam pracę jako bibliotekarz w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gliwicach i kontynuowałam naukę na studiach podyplomowych z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
Pracując w bibliotece miałam możliwość organizowania zajęć artystycznych, wychowawczych, bajkoterapeutycznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Zawsze podkreślałam bardzo ważną rolę książek, które rozwijają język, pamięć i wyobraźnię. Moim zdaniem obecność książek w życiu dziecka zasadniczo wpływa na poziom rozwoju mowy.
W kolejnych latach podjęłam naukę na studiach podyplomowych z zakresu logopedii w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości w Gliwicach oraz neurologopedii w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.
Pierwsze doświadczenia w zawodzie logopedy zdobywałam w Centrum Rehabilitacji dla Dzieci i Dorosłych "Vita" w Katowicach.
Gabinet logopedyczny jest miejscem, w którym mogę realizować swoje pasje. Praca logopedy jest dla mnie źródłem satysfakcji, dając mi możliwość współpracy z drugim człowiekiem. W swojej pracy kieruję się koniecznością dostosowywania programu terapii do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka, a głównym założeniem jest zarówno stymulowanie mowy, jak i oddziaływanie na wszystkie sfery rozwojowe. Uważam, że tylko holistyczne podejście gwarantuje sukces w terapii.
W moim gabinecie panuje przyjemna atmosfera, która zachęca do rozwijania komunikacji oraz sprzyja rozwojowi mowy.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą czteroletniego Igorka. Dzięki synowi wiem, jak ważne jest kształtowanie prawidłowego rozwoju dzieci.
W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii logopedycznej, a także z racji zainteresowań i chęci poszerzania swoich kwalifikacji zawodowych, biorę czynny udział w warsztatach, kursach, szkoleniach i konferencjach o tematyce logopedycznej.
Serdecznie zapraszam dzieci, młodzież i dorosłych na indywidualną terapię logopedyczną do swojego gabinetu.
WYKSZTAŁCENIE
- WYŻSZA SZKOŁA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZNA W BRZEGU
Studia podyplomowe w zakresie neurologopedii
- GLIWICKA WYŻSZA SZKOŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W GLIWICACH
Studia podyplomowe w zakresie logopedii
- UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE
Studia podyplomowe w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej
- GÓRNOŚLĄSKA WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA IM. KARDYNAŁA AUGUSTA HLONDA W MYSŁOWICACH
Studia licencjackie w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej
- AKADEMIA ŚWIĘTOKRZYSKA IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Studia magisterskie w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej
KURSY I SZKOLENIA
- TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECI Z ZESPOŁEM DOWNA I OBNIŻONĄ SPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
- KORP – uzyskanie uprawnień do wykorzystywania narzędzia KARTY OCENY ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia
- ORTODONCJA DLA LOGOPEDÓW. PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI OCENY WARUNKÓW ZGRYZOWYCH
- OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY
- MUTYZM WYBIÓRCZY
- WYKORZYSTANIE ELEMENTÓW METODY VERBOTONALNEJ W TERAPII DZIECI Z ZABURZENIAMI W KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ
- TERAPIA SYGMATYZMU MIĘDZYZĘBOWEGO. STRATEGIE WG ROBYN MERKEL WALSH ORAZ INNE WYBRANE METODY TERAPII
- DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI - KURS I i II STOPNIA - TYTUŁ SPECJALISTY TERAPII RĘKI - UZYSKANIE UPRAWNIEŃ DO DIAGNOZOWANIA ZABURZEŃ W OBRĘBIE MOTORYKI MAŁEJ I PROWADZENIA ZAJĘĆ USPRAWNIAJĄCYCH Z ZAKRESU TERAPII RĘKI ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PRZYGOTOWANIA DO PISANIA I USPRAWNIANIA CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH
- PRAKTYCZNY KURS ALTERNATYWNYCH I WSPOMAGAJĄCYCH METOD POROZUMIEWANIA SIĘ (AAC)
- KOLD - uzyskanie uprawnień do wykorzystywania testu KARTY OCENY LOGOPEDYCZNEJ DZIECKA do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia
- WYBIÓRCZOŚĆ POKARMOWA O PODŁOŻU SENSORYCZNO-MOTORYCZNYM
- NADMIERNE ŚLINIENIE - TECHNIKI TERAPEUTYCZNE
- MASAŻ LOGOPEDYCZNY OD PODSTAW - PODEJŚCIE PRAKTYCZNE
- AFAZJA DZIECIĘCA - PODZIAŁ ZJAWISK, KOLEJNE KROKI W DIAGNOZIE I SKUTECZNE TECHNIKI TERAPII ZABURZEŃ AFATYCZNYCH U DZIECI
- ANKYLOGLOSJA - PRAKTYCZNIE
- WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA W GABINECIE
- ZNACZENIE ODDYCHANIA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
- TRENING KARMIENIA LOGOPEDYCZNEGO OD PODSTAW
KONFERENCJE
- III OGÓLNOPOLSKIE LOGOPEDYCZNE SEMINARIUM NAUKOWE W KATOWICACH
- „KOMPLEKSOWA DIAGNOZA I TERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI MOWY”
- V OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA LOGOPEDYCZNA W WARSZAWIE
- „METODY DIAGNOZOWANIA I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ DZIECI Z ZABURZENIAMI AUTYSTYCZNYMI I Z ZESPOŁEM ASPERGERA"
- VI OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA LOGOPEDYCZNA W WARSZAWIE
- "WIELOASPEKTOWOŚĆ W LOGOPEDII- WYZWANIA XXI WIEKU. NIEPŁYNNOŚĆ MOWY, OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY, NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY POCHODZENIA KOROWEGO"
- VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA LOGOPEDYCZNA W WARSZAWIE
- "PROBLEMY LOGOPEDII XXI WIEKU - WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA, WPŁYW WYSOKICH TECHNOLOGII NA ROZWÓJ MOWY, ZABURZENIA ARTYKULACJI"